Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

افزایش ۸.۵ درصدی تولید مرغ در کردستان/ در تأمین مرغ عید و ماه رمضان مشکلی نداریم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: میزان تولید مرغ در مرغداری‌های استان در بهمن‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸.۵ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۸.۵ درصدی تولید مرغ در کردستان/ در تأمین مرغ عید و ماه رمضان مشکلی نداریم

به گزارش خبرنگار ایانا در کردستان، پیمان اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج به روند میزان تولید مرغ در استان پرداخت و بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 87 هزار و 776 تن مرغ در کردستان تولیدشده که نسبت به میزان 86 هزار 733 تن سال گذشته، یک درصد افزایش داشته است.

وی به مقایسه‌ آمار مرغ تولیدی در ماه‌های مختلف سال اشاره کرد و افزود: در فروردین‌ماه سال گذشته هشت هزار و 597 تن مرغ در استان تولیدشده که در فروردین‌ماه امسال به 6 هزار و 945 تن 19 درصد کاهش یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: در اردیبهشت‌ماه امسال هفت هزار و 838 تن مرغ در استان تولیدشده درحالی‌که این میزان در مدت مشابه سال گذشته هشت هزار و 165 تن بوده و در این ماه نیز شاهد کاهش چهار درصدی بودیم.

وی گفت: در خردادماه امسال 6 هزار و 758 تن مرغ در استان تولیدشده که نسبت به میزان هفت هزار و 693 تن مدت مشابه سال گذشته میزان تولید 12 درصد کاهش یافت. در ماه‌های تیر 9 هزار و 274 تن، مرداد هشت هزار و 750 و شهریور هفت هزار و 964 تن مرغ در کردستان تولید شد که نسبت به مدت مشابه ماه‌های سال قبل هرکدام 21 درصد، 42 درصد و 46 درصد افزایش داشتیم.

اسکندری اضافه کرد: در ماه‌های مهر، آبان و آذر سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد، دو درصد و 35 درصد رشد داشتیم و میزان تولید در دی‌ماه 6 درصد و در بهمن‌ماه هم 12 درصد افزایش یافت.

وی یادآور شد: در بهمن‌ماه سال گذشته 6 هزار و 584 تن مرغ در استان تولیدشده که این میزان در ماه جاری به هفت هزار و 384 تن افزایش‌یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: مقدار کشتار طیور در استان، در بهمن‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد و درمجموع سال، به‌جز احتساب میزان اسفندماه یک درصد رشد داشته است. مقدار کشتار طیور در کشتارگاه‌های رسمی استان در بهمن 1402 نسبت به ماه قبل (دی) 6 درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین میزان تولید مرغ در مرغداری‌های استان در بهمن‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8.5 درصد افزایش داشته است.

اسکندری در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم که آیا برای ماه رمضان و عید تدارک لازم اندیشیده شده است، گفت: مشکلی در تأمین مرغ عید و ماه رمضان در کردستان وجود ندارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید