Iranian Agriculture News Agency

ایمنی دام‌های سبک شوشتر در برابر طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله

سرپرست اداره دامپزشکی شوشتر گفت: بالغ‌بر 250 هزار راس گوسفند و بز تا پایان خردادماه 1403 تحت پوشش واکسیناسیون قرار خواهد گرفت.

ایمنی دام‌های سبک شوشتر در برابر طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، مرتضی مرادی سرپرست اداره دامپزشکی شوشتر بیان کرد: فاز واکسیناسیون بیماری آبله و طاعون نشخوارکنندگان کوچک در دام سبک (گوسفند و بز) شهرستان شوشتر در حال انجام است.

مرادی افزود: بالغ‌بر 250 هزار راس گوسفند و بز تا پایان خردادماه 1403 تحت پوشش واکسیناسیون علیه این دو بیماری دامی قرار خواهد گرفت.

وی توضیح داد: دامداران در کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار نقش مهمی برعهده دارند و می‌توانند با رعایت موارد بهداشتی، جداسازی دام بیمار از سالم، عدم تردد به میادین دام سنتی، واکسیناسیون به موقع و پاکسازی و ضد عفونی دامداری‌های خود در کنار ادارات دامپزشکی از شیوع این بیماری‌ها جلوگیری کنند.

سرپرست اداره دامپزشکی شوشتر یادآور شد: در کنار واکسیناسیون و ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌های واگیردار دامی کارشناسان این اداره نسبت به آموزش‌های لازم به تمام دامداران در خصوص آشنایی با بیماری‌های دامی اقدام کرده و از دامداران درخواست می‌شود، در صورت مشاهده هرگونه بیماری، برای جلوگیری از پیشرفت آن از جابه جایی دام خودداری کرده و اقدامات قرنطینه‌ای را اجرایی کنند.

 

خبرنگار: ندا خاکی زاده

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید