Iranian Agriculture News Agency

تصویب 9 مصوبه در گردهمایی روسای مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی

در نشست روسای مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی منطقه چهار کشور که در اهواز برگزار شد 9 مصوبه در حوزه‌ مسائل مختلف پژوهشی به تصویب رسید.

تصویب 9 مصوبه در گردهمایی روسای مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، گردهمایی روسای مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی منطقه چهار کشور با حضور معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری خوزستان، معاون پژوهش و فناوری سازمان تات و روسای مراکز خوزستان، صفی آباد-دزفول، لرستان، مرکزی، همدان، کرمانشاه و ایلام و رئیس پژوهشکده خرما و میوه‌های گرمسیری به میزبانی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در اهواز برگزار شد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: در این نشست پس از بحث و تبادل نظر حاضران، 9 مصوبه در حوزه‌ مسائل مختلف پژوهشی به تصویب رسید.

سید بهرام اندرزیان با بیان اینکه ارائه طرح تحقیقی-توسعه‌ای که چالش منطقه باشد از مصوبات این نشست بود افزود: با توجه به اهمیت نقش تحقیقات در افزایش تولید و بهر‌ه‌وری، مقرر شد که از طریق سازمان تات پیگیری لازم برای عملیاتی کردن نقش تحقیقات در بخش اجرا با مشخص کردن وظایف (به‌صورت کلی و موردی) انجام شود همچینین با توجه به نقش تولید غذای سالم و اهمیت آن در جامعه، مقرر شد استانداری خوزستان حمایت‌های لازم را با تخصیص اعتبارات درآمد‌های حاصل از صادرات نفت برای تکمیل و تجهیز آزمایشگاه‌ها و فضاهای پژوهشی داشته باشد.

وی توضیح داد: راه‌اندازی شبکه مهارت کشاورزی  (با مشارکت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، دانشگاه و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط) نیز از دیگر مصوبات جلسه بود علاوه بر این با توجه به اهمیت افزایش ضریب نفوذ دانش در جامعه بهره‌برداران مقرر شد ارائه مباحث علمی-فنی کشاورزی از طریق تدوین برنامه با حضور کارشناسان ذی‌ربط به‌صورت اختصاصی یک روز در هفته از طریق صدا و سیما پخش شود.

اندرزیان خاطرنشان کرد:  مصوب شد به‌منظور پاسخ دادن به نیاز بهره‌برداران، تجهیز و راه‌اندازی ایستگاه بذر و نهال اهواز (ام‌الطمیر) از طریق اعتبارات فاز دوم طرح 550 هزار هکتار پیگیری و اجرایی شود و به‌منظور تربیت و آموزش کشاورزان آینده (دانش آموزان) مقرر شد از فضاهای خالی دیگر دستگاه‌ها مانند دانشگاه پیام نور استفاده شود.

در پایان گردهمایی شرکت کنندگان از هنرستان کشاورزی و آزمایشگاه‌های مرکز بازدید کردند.

 

خبرنگار: حدیث چاروسایی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید