Iranian Agriculture News Agency

از سوی وزارت جهاد کشاورزی محقق شد؛

پرداخت 67 میلیارد تومان تسهیلات به چای‌کاران و صاحبان واحدهای تولیدی

رئیس سازمان چای گفت: در سال جاری تاکنون 67 میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت شامل سرمایه‌ای و سرمایه در گردش به چای‌کاران و کارخانه‌ها چای‌سازی از طریق صندوق حمایت از توسعه صنعت چای پرداخت شد.

پرداخت 67 میلیارد تومان تسهیلات به چای‌کاران و صاحبان واحدهای تولیدی

حبیب جهانساز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: در سال جاری تاکنون 67 میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت شامل سرمایه‌ای و سرمایه در گردش به چای‌کاران و کارخانه‌ها چای‌سازی برای احیا، بهزراعی، بهسازی باغات، خرید نهاده‌ها و بیمه، بهداشتی کردن و خرید ماشین‌آلات چای‌سازی از طریق صندوق حمایت از توسعه صنعت چای پرداخت شد.

وی ادامه داد: این تسهیلات به‌صورت سرمایه‌ای و سرمایه در گردش با بازپرداخت 15 و 4 درصد پرداخت شد که تاکنون 5 هزار و 450 نفر از ذینفعان این صنعت از این تسهیلات استفاده کردند که این روند همچنان ادامه دارد.

جهان ساز اضافه کرد: امیدواریم با اجرا برنامه‌های کارشناسی شده و راهبردی سازمان چای کشور و احیا باغات چای رهاشده در سالهای آینده شاهد افزایش چشمگیر تولید چای ایران باشیم.

رئیس سازمان چای تصریح کرد: با حمایت ویژه وزیر جهاد کشاورزی از صنعت چای کشور، طرح حمایت از خریداران چای داخلی و ارائه مشوق‌هایی نظیر اعطای مجوز ثبت سفارش به میزان دو برابر خرید داخلی در حال انجام است که انتظار می‌رود در صورت ثبات و ادامه این روند بتوانیم مابقی مطالبات چای‌کاران را به‌زودی پرداخت کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید