Iranian Agriculture News Agency

با تلاش موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی محقق می‌شود:

صدور محصولات و فن‌آوری بیولوژیک به آفریقا

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از هماهنگی با کشورهای آفریقایی برای صادرات محصول و دانش تولید محصولات بیولوژیک به کشورهای آفریقایی خبر داد.

صدور محصولات و فن‌آوری بیولوژیک به آفریقا

علی اسحاقی در حاشیه ششمین نمایشگاه اکسپوی ایران و آفریقا که در کل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا است، به خبرنگار ایانا گفت: یکی از برنامه‌های موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی که مدتی است در دستور کار ما قرارگرفته، توسعه تجارت با کشورهای آفریقایی است.

وی افزود: کلید این اقدامات توسط معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه زده شد و بر این اساس مذاکراتی با بعضی از کشورهای آفریقایی داشته و هماهنگی‌هایی برای جلسات حضوری در محیط این نمایشگاه با آن‌ها انجام‌شده است.

رئیس موسسه رازی بابیان این‌که موسسه سال گذشته در راستای اجرای این سیاست اقدام به برگزاری چندین دوره آموزشی درزمینهٔ ساخت محصولات بیولوژیک برای نمایندگان کشورهای آفریقایی کرده است ادامه داد: در کنار فن‌آوری پیش رفته بعضی از کشورهای آفریقایی در حوزه تولیدات بیولوژیک، بیشتر این کشورها مصرف‌کننده هستند و فرصت‌های بسیار خوبی در حوزه صادرات محصول و فن‌آوری بیولوژیک ایران به این کشورها وجود دارد و ما به دنبال توسعه تجارت و انتقال فناوری به این کشورها هستیم.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، در نخستین روز ششمین نمایشگاه اکسپوی ایران و آفریقا هیئت‌هایی از کشورهای اتیوپی، تانزانیا و الجزایر از غرفه موسسه رازی دیدن و با علی اسحاقی، رئیس موسسه و مسئولان بین‌الملل و بازرگانی موسسه گفت‌وگو‌ کردند.

هیئت‌های آفریقایی که به‌صورت جداگانه در غرفه موسسه رازی حضور یافتند، با ابراز علاقه مبنی بر برقراری ارتباط دو‌جانبه، خواستار همکاری موسسه رازی با این کشورها برای استفاده از واکسن‌های پزشکی و دامپزشکی و محصولات این موسسه در کشور متبوع خود شدند. 

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید