Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

اولین تولیدکننده بلوبری با روش کشت هیدروپونیک در ایران معرفی شد

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از تولید محصول بلوبری تجاری با روش کشت هیدروپونیک در کشور با نظارت این مرکز، توسط شرکت بانوی سبز در کهگیلویه بویراحمد برای اولین بار در کشور خبر داد.

اولین تولیدکننده بلوبری با روش کشت هیدروپونیک در ایران معرفی شد

نصرت اله حیدرپور  در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا ضمن بیان این موضوع که کاشت و پرورش بلوبری در ایران هنوز خیلی رواج نیافته است، اظهار داشت: با توجه به خلاء فرآیند تولید بلوبری، شرکت بین المللی و فناوری کشت بانوی سبز با همکاری و نظارت مرکز تحقیقات کشاورزی استان، در مراحل تکثیر، فروش نهال و ارائه خدمات مشاوره‌ای کشت بلوبری، اقدام به تکمیل زنجیره‌ی تولید و تامین این گیاه کرده است.

وی افزود: بومی‌سازی کشت و تامین ارقام تجاری گیاه بلوری و سازگاری آن در اقلیم‌های مستعد کشور و گسترش سطح زیر کشت بلوبری در ایران مهمترین چشم اندار شرکت بین‌المللی و فناوری کشت بانوی سبز است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر واردات میوه‌ی بلوبری بصورت غیرقانونی و با هزینه حدود چهار برابر قیمت جهانی در بازار ایران عرضه می‌شود، این شرکت برای اولین بار در کشور، به منظور جلوگیری از خروج ارز و واردات غیرقانونی و با هدف تامین نیاز داخلی تا نقطه‌ی خودکفایی، اقدام به کشت هیدروپونیک این میوه‌ در سطح دوهکتار کند.

گفتنی است بلوبری بسیار مغذی، با خواص زیاد و از بهترین ابرغذاها به شمار رفته و می‌تواند کمک زیادی به حفظ سلامت جسم، کاهش فشار خون، پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی، بهبود حافظه، بهبود عملکرد ورزشی و همچنین کاهش قند خون و خطر ابتلا به دیابت نماید.

 

خبرنگار: شیما علایی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید