Iranian Agriculture News Agency

بدون فعالیت فرهنگی جهش تولید در حوزه کشاورزی محقق نخواهد شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: فعالیت‌های فرهنگی برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم یک ضرورت است چرا که کشاورزی مردمی‌ترین بخش اقتصاد کشور است و بدون فعالیت فرهنگی جهش تولید در این حوزه محقق نخواهد شد.

بدون فعالیت فرهنگی جهش تولید در حوزه کشاورزی محقق نخواهد شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه شورای فرهنگی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی عید سعید فطر را تبریک گفت و بیان کرد: مقام معظم رهبری امسال نیز مانند سال‌های گذشته، شعار سال را مرتبط با حوزه اقتصاد و تولید انتخاب کردند و نام‌گذاری امسال به‌عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نشان دهنده این است که باید به نقش مردم در حوزه تولید بیش از پیش توجه داشته باشیم.

وی کشاورزی را مردمی‌ترین حوزه اقتصادی در آذربایجان شرقی معرفی کرد و گفت: در حوزه کشاورزی مشارکت مردم بیش از 98 درصد است اما هر چه بتوانیم این مشارکت را افزایش دهیم، جهش تولید به نحو مناسب‌تری محقق خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر عبور از مرحله رونق تولید و رسیدن به جهش تولید، گفت: جهش تولید در تمام حوزه‌های اقتصاد از جمله اشتغال‌زایی، افزایش رفاه و ... تاثیرگذار است.

فتحی استفاده از ظرفیت مردم برای رسیدن به جهش تولید را ضروری دانست و افزود: تحقق شعار سال بیشتر یک اقدام فرهنگی است تا اجرایی لذا جهش تولید با افزایش سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری در حوزه تولید انجام می‌شود و باید با انجام کارهای فرهنگی در حوزه‌های مختلف جهش تولید را محقق کنیم.

وی فعالیت‌های ترویجی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی را نیز بخشی از فعالیت‌های فرهنگی دانست و توضیح داد: زیربنای بیشتر فعالیت‌های سازمان، اقدامات فرهنگی است بنابراین از حوزه نمایندگی ولی‌فقیه و سایر بخش‌های سازمان نیز می‌خواهم مانند سال‌های گذشته، در حوزه اقدامات فرهنگی همکاری زیادی داشته باشند تا بهترین عملکرد را در زمینه تحقق شعار سال رقم بزنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای تحقق شعار سال، تبیین شعار و توجیه مخاطبان از اهمیت زیادی برخوردار است و باید از همه ظرفیت‌ها در این حوزه استفاده کرد، ادامه داد: باید برای ارتقا بهره‌وری از ظرفیت متنفذین محلی و ائمه جمعه در روستاها استفاده کرد.

وی اضافه کرد: هر میزان دستورالعمل‌ها و توصیه‌هایی که منجر به افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی می‌شود بیشتر تکرار شده و از مجاری مختلف یادآوری شود، تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. ائمه محترم جمعه و جماعات، مورد اعتماد روستاییان هستند بنابراین اگر پیام‌های مدنظر برای تحقق شعار سال از طرف آنها نیز بازنشر شود، تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

وی فعالیت‌های فرهنگی را دارای تعریفی بسیط و گسترده دانست و یادآور شد: فعالیت‌های فرهنگی از نماز و فعالیت‌های عبادی تا تمام اقداماتی که در حوزه افزایش تولید و بهره‌وری انجام می‌گیرد را شامل می‌شود اگر بتوانیم کار فرهنگی را به نحو احسن انجام دهیم، می‌توانیم جهش تولید را محقق کنیم در غیر این‌صورت با اقدامات ترویجی و با روش‌های قدیمی و آموزش چهره به چهره نمی‌توانیم جهش تولید را رقم بزنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی توضیح داد: بخشی از تحقق شعار جهش تولید نیز وابسته به افزایش سرمایه‌گذاری است که در این زمینه، افرادی که برای سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی اقدام می‌کنند دارای هدف و برنامه‌ریزی هستند و خود نیز به پیوست فرهنگی اقداماتی که انجام می‌دهند نیز توجه دارند.

فتحی گفت: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی تا امروز انجام این فعالیت‌ها را مشروط به دریافت اعتبارات در این حوزه نکرده‌ایم چرا که خود را مدیون خون شهدا و جهادگران می‌دانیم و ایمان داریم که هر چه می‌توانیم باید در زمینه گرامیداشت مقام این شهیدان بزرگوار انجام دهیم؛ بنابراین به هر صورت ممکن، فعالیت‌های فرهنگی را تا امروز به سرانجام رسانده‌ایم و بعد از این نیز نمی‌گذاریم این فعالیت‌ها ناتمام بماند.

وی با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور گفت: رهبر معظم انقلاب نیز استفاده از ظرفیت‌های مردمی در کارهای فرهنگی را ضروری دانستند، بنابراین ما نیز نباید در حوزه فرهنگی متکی بر منابع مالی دولتی باشیم بلکه می‌توانیم از ظرفیت‌ تشکل‌های مردمی و مسئولیت‌های اجتماعی آنها استفاده کنیم تا به بهترین وجه ممکن، فعالیت‌های فرهنگی را به سرانجام برسانیم.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید