Iranian Agriculture News Agency

سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در ایام نوروز 1403 تعطیل نیست

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام‌ نوروز و ماه مبارک رمضان و تداوم فعالیت بخش کشاورزی آذربایجان شرقی، هم استانی‌ها می‌توانند از 28 اسفندماه 1402 تا 17 فروردین‌ماه 1403 شکایات، نظرات و انتقادات خود را مبنی بر بخش‌های مختلف کشاورزی استان به سامانه‌های موجود ارسال کنند.

سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در ایام نوروز 1403 تعطیل نیست

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی بابیان اینکه جهاد کشاورزی در ایام نوروز 1403 تعطیل نیست گفت: خدمات‌رسانی به مردم و بهره‌برداران بخش کشاورزی در همه ایام سال توسط همکاران واحدهای مختلف سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی تداوم دارد و ادارات وابسته به سازمان جهاد کشاورزی نیز در ایام نوروز فعال بوده و به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی بابیان اینکه به‌منظور پاسخگویی به ابهامات، مدیریت و جلوگیری از شکل‌گیری شایعات، پایش و اطلاع‌رسانی از عملکرد و برنامه‌های این سازمان در ایام نوروز 1403 و در ماه مبارک رمضان، ستاد ویژه خبری / اطلاع‌رسانی در اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل‌شده و از 28 اسفندماه 1402 لغایت 17 فروردین 1403 فعال خواهد بود و این سازمان و مدیریت‌های تابعه در استان به‌عنوان نقطه تماس برای پایش، پاسخگویی و اطلاع‌رسانی عمومی و رسانه‌ای در ایام نوروز در قالب ستادهای خبری و اطلاع‌رسانی فعال خواهند بود.

فتحی بابیان اینکه جهاد کشاورزی به‌منظور خدمات‌رسانی بهینه به عموم مردم و مدیریت تأمین امنیت غذایی مردم، نظارت بر بازار کالاهای اساسی و بلایای طبیعی بخش کشاورزی و حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی، کشیک‌های نوروزی تشکیل داده است، افزود: سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تابعه با راه‌اندازی سامانه‌های ارتباطی درزمینه‌های بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی، حفاظت اراضی کشاورزی، آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، تخریب، تصرف اراضی ملی، عرضه فرآورده‌های خام دامی خارج از شبکه دامپزشکی، کشتار غیرمجاز، تأمین امنیت غذایی و ... در ایام نوروز به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی و پاسخگویی به شهروندان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: هم‌زمان با فرارسیدن تعطیلات نوروزی تعداد 26 گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی و تعداد 23 گشت یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در استان به‌صورت شبانه‌روزی در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند و این گشت‌ها آماده دریافت هرگونه گزارش و اطلاعات مردمی در خصوص تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و ملی در سراسر استان هستند.

فتحی اضافه کرد: باهدف ارتباط مردمی برای اطلاع‌رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی 131 ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی و سامانه 1504 یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به‌صورت شبانه‌روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های ملی و مواردی چون آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران و هرگونه دخل و تصرف بر اراضی ملی و مراتع و سایر موضوعاتی که به منابع طبیعی و مراتع مربوط می‌شود، رسیدگی می‌کند.

 وی بابیان اینکه بر اساس اهمیت بحث بازرسی و نظارت بر بازار محصولات اساسی کشاورزی، سامانه ۱۲۴ واحد نظارت و بازرسی بر قیمت محصولات اساسی کشاورزی استان، منتظر شنیدن هرگونه شکایت از بابت گران‌فروشی، کم‌فروشی، احتکار و... محصولات اساسی است افزود: از شهروندان عزیز درخواست می‌کنیم هرگونه تخلفات صنفی اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، احتکار و سایر موارد را به سامانه‌های ۱۲۴ سازمان صمت یا ۱۳۵ تعزیرات حکومتی گزارش دهند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: اکیپ‌های بازرسی در سراسر استان بر سطح بازار اقلام پرمصرف و کالا‌های اساسی مردم به‌صورت شبانه‌روزی به‌ویژه با تشدید فعالیت‌ها در ایام نوروز 1403 و ماه مبارک رمضان در حال رصد و پایش بازار هستند.

وی بابیان اینکه به‌منظور توسعه دانش در بخش کشاورزی، اولین تلفن گویای کشاورزی (096800) در آذربایجان شرقی راه‌اندازی شده است افزود: این تلفن گویا باعث ارتباط تلفنی مستقیم بهره‌برداران بخش کشاورزی با متخصصان کشاورزی و محققان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان می‌شود و کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌توانند از این طریق، سؤالات تخصصی در حوزه‌های مختلف کشاورزی و منابع طبیعی را از محققان بپرسند و پاسخ‌های لازم را دریافت کنند.

 وی تأکید کرد: سامانه ارتباطی 1559 از طریق باشگاه کشاورزان نیز خدماتی نظیر اطلاعات هواشناسی، خدمات فنی و مشاوره‌ای در امور زراعی و باغبانی، خدمات پس از فروش نهاده به بهره‌برداران عضو این باشگاه ارائه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: به‌منظور حفظ سلامت مردم در ایام نوروز، سامانه 1512 اداره کل دامپزشکی استان آماده دریافت و پیگیری گزارش شهروندان درزمینهٔ هرگونه عرضه فرآورده‌های خام دامی خارج از شبکه دامپزشکی، کشتار غیرمجاز و ... است.

 وی در ادامه از آماده‌باش نیروهای مدیریت حفظ نباتات در سازمان و مراکز قرنطینه گیاهی مستقر در گمرکات استان به‌منظور بازدید و بررسی محموله‌های کشاورزی وارداتی و صادراتی خبر داد و بیان کرد: همچنین به‌منظور کنترل آفت و مبارزه با آفت سن غلات مدیران و کارشناسان این سازمان به‌صورت شبانه‌روز در قالب کشیک‌های نوروزی آماده خدمات‌رسانی به کشاورزان و بهره‌برداران بخش هستند و با حضور در مزارع و باغات نسبت به ردیابی آفات و بیماری‌ها، بازدید از فروشگاه‌ها و نهالستان‌ها اقدام خواهند کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از عرضه کالاهای اساسی به مناسبت ماه مبارک رمضان و میوه شب عید باقیمت تنظیم بازار و 15 درصد زیر قیمت بازار از 27 اسفند در استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی تعطیل‌بردار نیست و در ایام نوروز نیز همکاران ما برای تنظیم بازار، تأمین شکر و گندم و اقلام پروتئینی و ... فعالیت خواهند داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از عرضه میوه شب عید و کالاهای اساسی همچون شکر، برنج، خرما و... به مناسبت ماه مبارک رمضان در 60 غرفه در سطح استان آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: 22 غرفه در سطح شهر تبریز و 38 غرفه دیگر نیز در سطح 20 شهرستان دیگر استان به عرضه میوه شب عید و کالاهای اساسی اقدام خواهند کرد.

 وی گفت: 800 تن سیب و پرتقال شب عید ذخیره‌سازی شده است و از 27  اسفند با اعلام تنظیم بازار استان، باقیمت مناسب عرضه آغاز خواهد شد.

وی بابیان این‌که مردم برای تأمین کالاهای اساسی ماه مبارک رمضان و ایام عید نگرانی نداشته باشند، اظهار داشت: 400 تن میوه شب عید در سطح شهر تبریز و 400 تن باقی‌مانده در سایر شهرستان‌ها عرضه خواهد شد.

وی با آرزوی سال خوش و خرم برای هم‌وطنان و هم استانی‌های عزیز اعلام کرد: مردم می‌توانند هرگونه پیشنهاد و انتقاد درباره حوزه مسئولیت‌ها و فعالیت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان و ادارات تابعه را به شماره 34438869 ستاد ویژه خبری / اطلاع‌رسانی نوروز در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گزارش دهند.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

حجم ویدیو: 29.93M | مدت زمان ویدیو: 00:03:32
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید